dinsdag 20 mei 2014

The Body Shop Tea Tree Flawless BB Cream

Razend enthousiast was ik, toen ik hoorde dat de Tea Tree-lijn van The Body Shop zou worden uitgebreid met een bb cream! Ik ben dol op bb creams, vooral nu het weer zomer wordt. Ze zijn net iets luchtiger dan foundations, en ook iets minder dekkend dan foundations. In de zomer vind ik dat fijn! 


De verpakking van de bb cream is helemaal in de stijl van de rest van de Tea Tree-lijn: groen en met plantjes. Ik vind het niet heel mooi, maar het ziet er wel lekker natuurlijk uit. Niet alsof je make-up gebruikt ofzo, haha!


Er zit dus tea tree in de bb cream. Ik ben dol op tea tree, want het is ontzettend goed voor je huid, en doet wonderen voor onzuiverheden. De bb cream is dan ook heel geschikt voor een onzuivere huid. Wel een kleine waarschuwing: tea tree heeft een erg aanwezige en sterke geur, die niet iedereen kan waarderen. Ik gebruik tea tree al langer, en ik heb geen probleem met de geur. Je moet echt even gaan ruiken, niks zo vervelend als make-up die je vind stinken!


De bb cream zit dus in een tube. Ik vind dat de meest fijne manier. Tubes zijn lekker hygiënisch, en het product is er makkelijk mee te doseren. 


De bb cream is vrij dun, en je pakt daardoor snel teveel. Dit druppeltje is genoeg voor je hele gezicht! 


Hoe dun de bb cream is zie je hier goed. Hij smeet ontzettend goed uit, haha! Zoals je hier kunt zien is de bb cream net iets te donker voor mij. Ik heb nummer 02 (je hebt ook nog 01 en 03). Over een maandje zal deze kleur perfect voor me zijn, wanneer ik wat bruiner ben geworden door de zon!


Ik had echt teveel product op mijn hand, maar hier kun je ook goed de dekking zien. De dekking is niet volledig, hij is medium of misschien zelfs nog wel iets minder. Ik zal het hieronder laten zien. 


Dit is mijn gezicht zonder make-up. Mijn gezicht is witter dan de rest van mijn lichaam, en ik heb vrij veel rode plekjes door onzuiverheden en grovere poriën. 


Zo ziet mijn huid eruit na een laagje Tea Tree Flawless BB Cream. Goed toch? Je ziet nog wel wat plekjes erdoorheen, maar mijn huid ziet er al zo veel egaler uit! Ik vind het effect heel natuurlijk!


En zo ziet mijn gezicht eruit met de rest van mijn make-up: concealer, poeder en bronzer en blush. Ik vind de bb cream heel erg fijn, vooral omdat het effect zo natuurlijk is. Ik denk dat ik hem nog beter vind wanneer ik wat bruiner ben, nu is hij echt nog wat te donker. 

Wat betreft de tea tree: ik vind het idee dat er zelfs in mijn bb cream een ingrediënt zit die onzuiverheden tegengaat erg fijn, maar ik merk er tot nu toe niet heel veel van. Het is een fijne toevoeging, het kan nooit kwaad!

De houdbaarheid van de bb cream is ook prima. Bijpoederen is wel nodig, want halverwege de dag ga ik glimmen. Wanneer je dit goed bijhoudt, blijft hij erg mooi zitten! Als je dat niet doet, smelt hij wel een beetje weg. 

De Tea Tree Flawless BB Cream van The Body Shop kost €8,-.

Liefs, Jitske

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...