zaterdag 17 mei 2014

MUA Undressed Palette

Na meerdere (echt, heel veel eigenlijk) bezoekjes te hebben gebracht aan de Kruidvat bij mij in de buurt die MUA zou verkopen, heb ik eindelijk het product weten te bemachtigen die ik het allerliefste wilde: de Naked-dupe: het Undressed palette! Om heel eerlijk te zijn trekt de rest van het schap me niet zo, ik vind het er allemaal een beetje goedkoop uitzien (gezien alle reacties en reviews ben ik volgens mij een van de weinigen die dit vind haha). Maargoed, dit palette wilde ik graag hebben omdat het een supergoede dupe zou zijn van het Naked palette van Urban Decay. Ik heb de originele Naked2 en Naked3 al, maar de eerste versie heb ik nog niet kunnen bemachtigen helaas. Dit palette kwam dus als geroepen!


Het palette is gemaakt van zwart en doorzichtig plastic en is ongeveer even groot als een Sleek-palette. Door het plastic heen kun je de kleurtjes al zien, dat vind ik leuk! Verder is de verpakking niet heel bijzonder of mooi. Ook voelt hij niet al te stevig aan. 


Op de achterkant staan de kleurtjes, die helaas geen namen hebben. De oogschaduws zijn genummerd, dus het is wel handig om te gebruiken voor een look bijvoorbeeld. Maarja, namen zijn wel leuker! Verder staan er nog wat tips voor ooglooks op, dat vind ik een leuke toevoeging!


En oeps: ik kon me niet inhouden en heb hem al een keer gebruikt voordat ik foto's maakte, haha! 



De kleuren zien er stuk voor stuk mooi uit, en zijn allemaal goed te combineren. Ik heb al verschillende vergelijkingen tussen Undressed en Naked gelezen, en de kleuren zijn inderdaad vrijwel identiek! Er zit overigens een sponsapplicator bij. Jammer, want die gebruik ik toch niet.


Op bovenstaande foto zie je de swatches van de bovenste rij oogschaduws. Zoals je ziet zijn de eerste en derde kleur bijna niet te zien. Dit komt deels omdat ze allebei qua kleur vrij dicht bij mijn huidskleur liggen, maar ook doordat ze matte zijn en gewoon niet zo goed gepigmenteerd. Jammer, want de glanzende kleuren zijn echt prachtig! Ook de tweede van rechts is overigens een matte kleur, en die is wel gewoon prima. Vooral de gouden kleur vind ik heel erg mooi, wat een pigment!


En kijk, van dit rijtje word ik blij! Alle kleuren op de onderste rij hebben echt een prima pigmentatie! De derde kleur van links vind ik prachtig en ook de laatste zilvergrijze/blauwe kleur vind ik erg mooi. Ik weet zeker dat je met deze kleurtjes een hoop kanten op kunt: heel neutraal en onopvallend, of lekker donker met een hoop glans!

Het palette heeft me echt blij verrast! Oke, hij ziet er niet mooi uit en voelt goedkoop aan, maar als je alleen naar de oogschaduws zelf kijkt is hij echt top. Toch wil ik nog wel graag het originele Naked palette, gewoon, omdat dat bijzonderder aanvoelt en omdat mijn verzameling dan compleet is. Ik ben gewoon een sucker voor mooie verpakkingen en high-street merken! Maar wil je een kwalitatief goed palette voor een laag prijsje, die je voor hele neutrale maar ook wat donkerdere looks wilt gebruiken, dan is dit een aanrader!

Tip: MUA heeft ook een dupe van het Naked2 palette: Undress Me Too! 

Het Undressed Palette van MUA is te koop bij geselecteerde Kruidvat-filialen en kost €5,99.

Liefs, Jitske

7 opmerkingen:

  1. Mooi palette, ik gebruik deze heel vaak!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben helaas niet zo overtuigd van de MUA producten. Vind er niet veel 'uniek' aan. Dit palette doet me denken aan eentje van Sleek..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het merk trekt mij inderdaad verder ook niet echt, ik vind het allemaal erg basic. Dit palette is wel echt fijn!

      Verwijderen
  3. Ik heb hem ook, ik vind hem zo fijn!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hij doet me heel erg denken aan Oh So Special van Sleek! Leuk dat je weer artikelen plaatst, ik vind je reviews altijd zo fijn! :-) Liefs

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...