woensdag 16 april 2014

Philosophy Be Your Best Skin Perfecting BB Cream

Na veel goedkope, maar net niet perfecte bb creams te hebben geprobeerd besloot ik het eens aan de wat duurdere bb creams te wagen. Mijn huid ziet er de laatste tijd niet zo goed uit, dus een beetje verwennen mocht wel! Ik liet me adviseren, en liep de winkel uit met de bb cream van Philosophy. Waarom perse een bb cream? Ik vind dat gewoon fijner om te dragen in de zomer dan foundation! Het is net wat minder zwaar en bovendien heb ik in de zomer ook iets minder dekking nodig dan in de winter. Een bb cream is dan dus perfect! 


Goed, de bb cream van Philosophy dus! Philosophy staat bekend om zijn fijne huidverzorging, en mooie, cleane verpakkingen. Ook de verpakking van deze bb cream is simpel maar prachtig. Gek, hij is helemaal niet bijzonder maar hij komt erg luxe over. 


Op de zijkant van het doosje staan een aantal beloftes: een huid die er perfect uitziet, 24 uur lange hydratatie, een gladde finish, SPF 30, een lichte structuur die goed te blenden is en die je huid laat ademen, en tot slot helpt de bb cream onzuiverheden te verbergen en maakt hij je huid lichter om hem egaler te laten lijken. Wauw, wat een hoop beloftes! Het klinkt allemaal heel erg goed natuurlijk, alleen dat 'brightenen' geeft me om een of andere reden een beetje de kriebels, alsof ik ineens vijf tinten witter word ofzo haha! Echter, het gaat natuurlijk om donkere plekjes zoals pigmentvlekjes die lichter worden.


Hoe kun je deze bb cream dan gebruiken? Je brengt hem aan op een schone huid. Voor de vette huid gelijk na het reinigen, voor een droge huid na je dagcrème. Ik draag altijd dagcrème, en ook nu wil ik die niet weg laten, dus ik gebruik hem pas na mijn dagcrème. 



Nog even wat leuke details op het doosje. Voor het verborgen berichtje op de flap vind ik erg leuk!


De bb cream zit in een wederom strak ogende tube. Niet teveel poespas, gewoon een mooi product.


De bb cream krijg je eruit met een pompje. Dit vind ik een enorm pluspunt! Geen gedoe met knijpen en teveel product; gewoon even pompen en klaar!


Aan twee pompjes heb ik genoeg, dit is ongeveer bovenstaande hoeveelheid. Zoals je ziet is de substantie dikker dan een foundation, maar ook niet heel compact.


Wanneer je hem een beetje uitsmeert zie je al dat de bb cream een aardige dekking zal geven! Ook glanst hij een beetje, dat vind ik altijd wel mooi.


Eenmaal uitgesmeerd lijkt hij juist weer wat matter te worden, maar niet compleet matte gelukkig. Daar houd ik niet van! Ik had in verschillende reviews gelezen dat hij een stuk donkerder werd en zelfs ging rullen. Ik had hier gelukkig geen last van! Ik zal je nu het effect laten zien op mijn gezicht.


Dit is mijn gezicht zonder enige make-up. Zoals je ziet is mijn huid best onrustig; rood met hier en daar een pukkeltje. Ik verwacht van een bb cream dat hij die roodheid bedekt. Onzuiverheden hoeven niet volledig bedekt te worden want daar gebruik ik toch concealer op, maar het is natuurlijk wel mooi meegenomen. 


En zo ziet mijn gezicht eruit met een laagje Philosophy Be Your Best Skin Perfecting BB Cream! Ik vind het resultaat al erg mooi: mijn huid is een stuk egaler, maar ziet er nog wel heel natuurlijk uit! Ik zou de dekking omschrijven als medium tot goed. Je ziet nog wel wat rode plekjes erdoorheen, maar dit maakt het juist weer zo natuurlijk. Ik ben niet een compleet wit canvas geworden! Dat wil ik ook niet in de zomer! De kleur light is nu nog nét ietsepietsje te donker voor mij, maar na een dag zonnen zal hij perfect zijn. Ik los dit nu nog gewoon op met een lichte concealer en wat bronzer. 


Nog even een full-face met de rest van mijn make-up (inclusief concealer en peoeder). Ik vind het resultaat echt prachtig! Het lijkt bijna alsof ik geen basismake-up draag en dat mijn huid er van zichzelf zo goed uitziet! Super! 

De bb cream houdt het ook nog eens heel lang uit, eigenlijk blijft hij gewoon de hele dag mooi. Af en toe moet ik mijn neus even afpoederen, maar dat moet ik eigenlijk altijd wel. Afpoederen is overigens niet eens noodzakelijk, omdat er geen extreme glans overblijft na het aanbrengen! Ik doe het toch altijd rond mijn neus, want die wordt door de dag heen gewoon vrij vettig en dan gaat mijn make-up glijden. 

De Be Your Best Skin Perfecting BB Cream van Philosophy kost €27,95 voor 30 ml en is te koop bij Ici Paris.

Liefs, Jitske

6 opmerkingen:

  1. Lijkt me een hele fijne BB Cream, lekker naturel:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, niet normaal die dekking! Moet ik ook 's testen denk ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een fijne review & het resultaat is prachtig! Meestal wordt er alleen over Purity Made Simple of de Hope In A Jar geschreven, dus dit is ook eens erg leuk om te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, echt een hele mooie dekking zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow wat een mooi effect! Hij is echt prachtig :D

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...