vrijdag 25 april 2014

Kruidvat Skin Science Gentle Cleansing Oil

Ik ben altijd benieuwd naar nieuwe soorten gezichtsverzorging en -reiniging. Toen Kruidvat dus met een nieuwe lijn uitkwam was ik meteen nieuwsgierig! Veel uit de Skin Science-lijn zal ik nog niet gebruiken, aangezien de meeste producten gericht zijn op anti-huidveroudering. De reinigingsolie trok echter wel mijn aandacht, en die nam ik dus mee!


Over je gezicht reinigen met olie had ik al vaker gelezen, maar mede door sommige oogmake-up reinigers met olie leek het me toch nooit zo fijn. Dat vond ik namelijk altijd een rotgevoel. Maar, met mijn gezicht had ik het nog nooit geprobeerd, en voor een klein prijsje was het wel het proberen waard!

Als eerst vind ik de hele Skin Science lijn er ontzettend mooi en leuk uit zien. Het zou leuk zijn als Kruidvat al hun gezichtsverzorging zo'n make-over zou geven! Het ziet er heel luxe en fris uit, het doet me een beetje denken aan producten van L'Oréal!


Wat kun je met de Gentle Cleansing Oil? Ten eerste is hij geschikt voor alle huidtypen, dat is altijd fijn. Kruidvat beloofd verder dat je er je ogen en gezicht mee kunt reinigen, zelfs waterproof make-up! Er zit onder andere vitamine E in en allerlei verzorgende rijke oliën, zoals jojoba- en druivenpitolie. Verder is het oftalmologisch goedgekeurd. Heh wat? Ja dat dacht ik dus ook, maar het betekend dat is getest of je ogen ertegen kunnen. Dat is wel zo fijn bij een oogmake-up remover!


De olie moet je uit de fles knijpen en komt uit een klein gaatje. Overigens is het een draaidop. Een klikdop vind ik altijd handiger, maar ik vind het niet echt een probleem. Je hoeft maar lichtjes te knijpen en er komt als voldoende olie uit. 


De olie is lekker dun, je hebt er dus niet zoveel van nodig. Het ruikt lekker fris, maar ik kan de geur niet zo goed omschrijven. Echt een huidverzorgingsgeur, maarja daar hebben jullie natuurlijk niks aan haha! 

In de gebruiksaanwijzing staat dat je de olie op een watje moet aanbrengen en dan over je gezicht moet halen. Dit heb ik geprobeerd, maar dat was oogmake-upremover all over again! Bah, een vies gevoel dus. Olie op een watje werkt gewoon niet voor mij! Vervolgens probeerde ik de olie zo vanuit mijn handen op mijn gezicht aan te brengen. Dit werkte al een stuk beter! Mijn gezichtsmake-up gaat er heel gemakkelijk mee af en mijn huid voelt heerlijk schoon na gebruik. Ook niet onbelangrijk: mijn huid voelt helemaal niet droog of iets dergelijks, juist lekker gevoed. Dat komt natuurlijk omdat het olie is. Ook oogmake-up gaat er mee weg, maar ik denk dat waterproof oogmake-up wel iets te veel is. De olie is namelijk erg mild. 

Ik moest alsnog wel erg wennen aan het gevoel van olie op mijn huid, maar inmiddels ben ik om. De olie voelt heerlijk zacht aan en reinigt mijn gezicht echt goed! Na gebruik haal ik nog een watje met tonic over mijn gezicht heen en ik ben klaar. 

De Skin Science Gentle Cleansing Oil is te koop bij Kruidvat en kost €2,99.

Liefs, Jitske

3 opmerkingen:

  1. Klinkt goed! Ik gebruik al vrij lang olie om mee te reinigen en het is inderdaad even wennen maar eens je eraan gewend ben kun je niet meer zonder! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb een tijdje een reinigingsbalsem gebruikt die uiteindelijk een olie werd, ideaal! Ik ben nu weer terug naar een reingingsmelk, maar olie gaat toch nét wat sneller en makkelijker qua make-up verwijderen. Leuke review ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klinkt goed! Ik heb nog nooit zo'n olie gebruikt dus ik ben wel benieuwd :)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...