zaterdag 26 april 2014

Freeman Facial Clay Mask Avocado & Oatmeal

Ik neem mezelf altijd voor om dit keer echt eens een masker op te maken voordat ik een nieuwe koop. Helaas is het ook dit keer weer niet gelukt, ik viel namelijk voor een enorme tube van het merk Freeman! Aangezien ik dol ben op avocado in mijn eten, moést ik hem wel meenemen!


Toevallig wist ik natuurlijk ook wel dat avocado ontzettend goed is voor je huid, zowel om te eten, maar ook om er lekker op te smeren! Een masker met avocado erin is dus nooit verkeerd. Goed, laat ik beginnen met de verpakking: hij is vooral lekker groot! Er zit 150 ml in, dat is 50 ml meer dan de meeste maskertjes in een tube. Er zit dus veel in! Ook vind ik hem er leuk uitzien; een fris, fel kleurtje met heel duidelijk de ingrediënten erop en wat hij hoort te doen!


Freeman belooft dat de klei viezigheid uit je poriën zal verwijderen, en dat avocado, havermout en vitamine E je gezicht lekker zacht en gehydrateerd maken. Je huid zou super schoon aanvoelen na gebruik! Ik ben sowieso dol op kleimaskers, omdat ik inderdaad het idee heb dat die mijn poriën goed reinigen. Zoals ik al zei staat avocado bekent om zijn goede werking op de huid en ook havermout is heer zeer geschikt voor. Beide ingrediënten zorgen ervoor dat je huid gevoed wordt en niet droog aanvoelt. 

Hier nog even de ingrediënten.


Het masker zit dus in een tube, met een klikdop. Dit vind ik lekker hygiënisch en makkelijk werken! Het enige nadeel is dat je soms een tijdje moet knijpen voordat er wat product uitkomt, omdat de tube best wel zacht is (als je begrijpt wat ik bedoel haha, je deukt hem zeg maar snel in). 


Uit de tube komt vervolgens een lichte, mintgroene klei-achtige substantie. Het masker heeft niet echt een aanwezige geur, gewoon fris en mild. Na het aanbrengen moet je wachten totdat het masker gedroogd is (en dan je mond ineens wijd open trekken, oh, ik vind dat altijd zo leuk haha) en vervolgens kan je hem met water afspoelen. Wat overblijft is een heerlijke zachte huid, die inderdaad lekker schoon aanvoelt! Ik heb ook echt het gevoel dat de ingrediënten hun werk doen, en dus mijn huid goed voeden. 

Inmiddels heb ik het masker al een paar keer gebruikt, en ik ben nog steeds enthousiast! Overigens is hij gemaakt voor de normale en gecombineerde huid, maar ik durf hem mild genoeg te noemen voor de droge of gevoelige huid! Kortom: een aanrader! (en pssst.. binnenkort laat ik een tweede variant zien van Freeman),

Freeman Facial Masks zijn te koop bij Kruidvat en kosten €4,99.

Liefs, Jitske

1 opmerking:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...