maandag 7 april 2014

Benefit Instant Brow Pencil

Ik ben jarenlang trouw geweest aan mijn wenkbrauwpotlood van Catrice. Echt heel lang. Tot ik het tijd vond voor verandering. Ik ging langs de Benefit counter (want Benefit staat bekend om hun Brow Bar) en liet me adviseren. Ik liep naar huis met hun Instant Brow Pencil!




Eerst even wat foto's van de verpakking, want o wat is die weer leuk en lief en mooi! Leuke, frisse kleurtjes en een duidelijke uitleg. Die zul je hieronder zien. 


Benefit beloofd zachte, subtiele en 'long wearing' wenkbrauwen. Nou, dat wil natuurlijk iedereen! Saaie wenkbrauwen met kale plekjes worden perfect gepolijste wenkbrauwen. 


Hoe doe je dat dan? Heel simpel, vul de lege plekjes in je wenkbrauw bij door ze licht in te kleuren met dit potloodjes en daarna moet je je wenkbrauw doorkammen met de spoolie. Zelf doe ik er nog een extra stap bij: ik kam ze voor het invullen ook even door met de spoolie. 


Ik kreeg de kleur light. Hij is er overigens in drie kleuren: light, medium en dark. Dit was gelijk een verandering, want mijn Catrice potloodje zat meer in de richting van medium. Het was dus even wennen, maar nu vind ik deze lichtere kleur een stuk mooier!


Oke, het potlood zelf! Ook die heeft een leuk printje. Hij heeft twee kanten: het potloodje en de spoolie. 


Het potloodje is geen wenkbrauwpotlood zoals ik die gewend ben. De meeste wenkbrauwpotloodjes zijn als kleurpotloodjes: hard. Deze van Benefit is meer zoals de creamy eyeliners van bijvoorbeeld Max Factor. Een zacht, bijna wax-achtig potloodje dus.


De spoolie is ook erg fijn, voor zover je de mist in kunt gaan met een spoolie natuurlijk haha! Hij is lekker stevig en kamt mijn wenkbrauwen goed door. Niks meer, niks minder.


Hier zie je goed de kleur. Het potloodje heeft een neutrale ondertoon, en zal dus bij heel veel haarkleuren mooi staan. 



In het doosje zit nog een lesje die stap voor stap uitlegt hoe je het potloodje moet gebruiken. Je moet in 'feathery strokes' tekenen, dus met lichte streepjes. 


Hierboven zie je mijn naakte, maar wel al doorgekamde wenkbrauw. Op zich is de vorm al prima, maar ik houd van net iets meer definitie in het boogje en ik vind hem te 'kaal' naarmate hij richting mijn neus gaat. 


Hier heb ik hem heel zachtjes bijgetekend met het Instant Brow Pencil. Ik vind het effect prachtig! Mijn wenkbrauw is op een hele zachte en subtiele manier een stuk strakker en voller geworden. Hoewel mijn wenkbrauwen niet superstrak zijn, ik krijg ze nooit helemaal haarloos aan de onderkant. Maar doordat dit potloodje wat lichter is dan mijn oude potloodje, valt dit een stuk minder op!

Nog een voordeel: doordat het potloodje zo wax-achtig is, blijven je wenkbrauwen perfect op zijn plek wanneer je ze doorkamt. Je hebt geen wenkbrauwgel meer nodig! En echt, ze blijven de hele dag mooi zitten. Nog beter dan met wenkbrauwgel eigenlijk!

Maar dan, de nadelen. Ten eerste vind ik hem erg duur. Twintig euro voor een potloodje is gewoon veel geld. Maar het grootste nadeel is dat hij ontzettend snel op gaat. Doordat het potloodje zo zacht is, slijt hij erg snel en gaat het puntje snel weg. Ik moet hem na 1,5 keer gebruiken al bijslijpen! Zo gaat mijn potloodje natuurlijk wel heel snel op! verschrikkelijk balen, want verder vind ik het effect prachtig. Ik zou hem alleen niet nog een keer kopen omdat hij zo duur is en zo snel op gaat. Dat laatste zou niet erg zijn als hij maar een tientje zou kosten, maarja.. Ik geniet nog even van dit fijne potloodje zo lang hij er nog is. 

De Instant Brow Pencil van Benefit kost €21,- en is te koop bij Douglas.

Liefs, Jitske

3 opmerkingen:

  1. wauw, echt een heel erg mooi effect!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg mooi! Jammer dat de producten van Benefit aan de prijzige kant zijn!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...