dinsdag 4 maart 2014

Mijn haarverzorgingsroutine

Vandaag ga ik jullie laten zien hoe ik mijn haar zo gezond en verzorgt mogelijk houd, en welke producten ik daarbij het fijnst vind! Ik doe eigenlijk altijd vrijwel hetzelfde, dus het leek me leuk om eens te vertellen!



Ik begin natuurlijk met het wassen van mijn haar met shampoo, en daarna conditioner. Om heel eerlijk te zijn merk ik niet echt verschil tussen verschillende shampoos. Deze shampoo en conditioneer van Coconut Care van de Action vind ik erg fijn, simpelweg omdat ik dol ben op de geur van kokos! Beide producten werken gewoon goed. De shampoo maakt mijn haar goed schoon, maar niet droog, en de conditioner maakt mijn haar lekker zacht. 


Nadat ik mijn haren heb gewassen doe ik er altijd iets van een anti-klit spray in of iets waardoor mijn haar makkelijker doorkambaar is. Ik gebruik vrijwel elke dag de anti-klit spray met arganolie van Kruidvat (lees mijn review hier), maar dit serum van Pantene (gekocht bij de Action) vind ik fijn op de dagen dat mijn haar wel wat meer verzorging kan gebruiken. 


Vervolgens borstel ik mijn haar (ik weet het; slecht, maar ik heb een bloedhekel aan het gevoel van nat en ongekamd haar) met mijn Braun Satin Hair borstel. Deze borstel heeft een aan- en uitknop, waarna er (als je hem aanzet dan) ionen uitkomen die ervoor zorgen dat je haar glad en niet meer statisch worden. Dit werkt echt. heel. goed! Maar, op nat haar mag je hem niet gebruiken als hij aan staat, dus ik gebruik hem gewoon 'uit' wanneer ik mijn haar dus borstel nadat ik het heb gewassen. 


Vervolgens laat ik het meestal zoveel mogelijk aan de lucht drogen. Ik laat het gewoon lekker los hangen en ondertussen doe ik mijn make-up. Als ik daarmee klaar ben is mijn haar nog een beetje nat. Dan doe ik vaak wat serum in de puntjes. Ik heb vrij dun haar, wat snel pluizerig en piekerig is, dus dit is vaak geen overbodige luxe. Ik gebruik graag een hele goedkope van de Action, of het serum van Kruidvat met arganolie (lees mijn review hier). Die van de Action is meer geschikt voor wanneer je haar droog is, dan die van de Kruidvat. Die van Kruidvat vind ik namelijk net iets te vettig. 


Vervolgens ga ik mijn haar stylen. Ik föhn mijn voorste plukken haar altijd zo, dat mijn scheiding in het midden valt en ik blaas de rest van mijn haar ook nog even droog. Meestal haal ik de steiltang er even doorheen zodat het net wat mooier valt. 

Doordat mijn haar zo dun is, lijkt het ook vaak futloos en wordt het snel vet. Ik zit er ook eigenlijk iets te vaak aan haha. Ik kan mijn haar meestal maar een dag los dragen, de volgende dag kan het nog wel, maar dan moet ik het halverwege de dag wel vast zetten. Ik heb namelijk een hele stomme kruin op mijn achterhoofd die tevoorschijn komt wanneer ik er op heb gelegen of wanneer het vettig begint te worden. Fijn! Op dagen dat ik perse mijn haar los wil dragen, en er niet armoedig uit wil zien met vet haar gebruik ik wat droogshampoo. Heel weinig, want ik heb een hekel aan dat typische stugge en droge gevoel van droogshampoo! Deze van Andrélon heeft dat iets minder, dus ik vind hem fijn. Hij ruikt ook erg lekker! Het liefst vermijd ik droogshampoo helemaal, want op een of andere manier valt mijn haar gewoon niet zo soepel meer nadat ik het heb gebruikt. Dat komt waarschijnlijk (ook weer) doordat het zo dun is. 

Liefs, Jitske

5 opmerkingen:

  1. Hihi, ik borstel mijn haar 's ochtends gewoon en dat is het!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb veel goeie dingen gehoord over de coconut care shampoo.

    x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk om te lezen! Lekker budget ook hihi. Ik heb meerdere goede reviews gelezen over die olie van Kruidvat, ben wel een benieuwd ernaar! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat zijn veel haarverzorgingsproducten! Maar nu ik erover na ga denken gebruik ik ook altijd best veel haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die Braun borstel vind ik echt speciaal ik wist niet dat zo'n borstel bestond :)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...