woensdag 19 maart 2014

Essence All About Nude Eyeshadow Palette

Eindelijk! Eindelijk heb ook ik het All About Nude palette van Essence kunnen bemachtigen. Na gemiddeld 5 keer per week verschillende Kruidvat-filialen te zijn binnengelopen had ik het eigenlijk opgegeven. Totdat ik samen met mijn vriend even vlug naar de Albert Heijn ging, en we langs de kleinste Kruidvat in de buurt liepen. Hij stelde voor om toch nog een keer te gaan kijken (hij was bij veel van mijn pogingen), ik wilde eigenlijk niet meer, maar hij haalde me toch over. En ja hoor! Daar lag 'ie! Dus bij dezen: dankje Joe, je bent geweldig! (hij wilde perse genoemd worden in deze review).


Dit palette zit praktisch hetzelfde in elkaar als het All About Sunrise palette (lees mijn review hier), maar dan met andere kleuren oogschaduw. Dit palette is namelijk - de naam zegt het al - nude. 


Het doosje ziet er prima uit, ik vind de indeling en grootte van de oogschaduws erg mooi. De kleuren spreken me op het eerste gezicht ook heel erg aan. Ik houd wel van roze en paarsige tinten!



Volgens Essence zitten er verschillende soorten finishes in de oogschaduws, maar ik kan er eigenlijk maar twee vinden: shimmery en glanzend. Er is er bijvoorbeeld niet een mat. Ook vind ik de kleuren niet de typische 'nude' kleuren. Dat zijn in mijn ogen toch echt lichte, bruine tinten. Of juist niet, want je huid is ook een beetje roze. Het is maar hoe je het bekijkt haha! 


Hier zie je swatches van de bovenste rij oogschaduws. De meest linkse kleur is een mooie, subtiele highlighter met hele kleine glittertjes. Hij is niet supersterk gepigmenteerd, maar gewoon prima. Een fijne kleur voor onder je wenkbrauw. De middelste kleur lijkt erg veel op mijn huidskleur, daarom zie je hem erg slecht. Ik vind het daarom moeilijk om wat over de pigmentatie te zeggen, want hij valt gewoon niet op wanneer ik hem op doe haha! Wellicht is dat wel zo bij nog lichtere of juist donkerdere huidjes, hij is overigens licht glanzend, dus zonder glitters. De rechtse kleur is ook een glitterige kleur, die een beetje zilver/roze is. Deze kleur komt op je ogen beter uit dan als swatch. Hij glanst namelijk erg mooi. 


De onderste rij! De meest linkse kleur is een wat donkerder roze en glitterige versie van de middelste kleur op de bovenste rij. Een prima oogschaduw, die ook op het oog beter uitkomt dan als swatch. Dan de laatste twee kleuren; wat mij betreft de best gepigmenteerden maar natuurlijk ook de donkersten. De middelste kleur is een basic, neutrale kleur bruin. Zo'n kleur is onmisbaar in een palette als deze. De laatste kleur vind ik het allermooist. Het is een prachtige, supergepigmenteerde, paarse/plum kleur. Alleen al voor deze kleur zou ik het palette kopen! Verder ben ik qua pigmentatie enthousiaster over het All About Sunrise palette, maar die kleuren zijn dan ook een stuk meer shimmery, en die zijn over het algemeen gewoon beter gepigmenteerd. 



Maar au, dit wilde ik jullie niet onthouden. Na de eerste keer openen gebeurde wat op de bovenste foto staat. Het eerste hoekje lag er dus al af, maar oké, hij sloot nog gewoon goed. Na de tweede keer openen lag het dekseltje er gewoon helemaal af. Ik heb het al vaker gezegd in reviews van Essence producten, maar hun verpakkingen zijn gewoon van erg zwakke en slechte kwaliteit. Tenminste, de verpakkingen die van deze soort plastic zijn gemaakt. Onder andere hun oogschaduwmono's hebben hetzelfde soort materiaal, en op één na zijn die op dezelfde manier kapotgegaan als dit mooie palette. Ik stoor me hier zo erg aan! Het bederft gelijk mijn enthousiasme over dit palette, en dat terwijl hij zo fijn is! Ik wilde hem gaan gebruiken voor in mijn make-up tasje voor onderweg, maar dat wordt nu al een stuk moeilijker.. Doe hier wat aan Essence!

Het All About Nude Eyeshaduw Palette van Essence kost €3,49 en is te koop bij Kruidvat.

Liefs, Jitske

3 opmerkingen:

  1. Ik heb hem ook en ben er super blij mee.. Wow toen ik bij de laatste fotos kwam dacht ik wel even van wtf.. Mail hun anders even?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer van de verpakking! Voor de rest ziet het product er super goed uit. x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi Palette, jammer dat hij stuk is gegaan!! ik heb hem ook en moet er nog een look mee maken!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...