donderdag 13 februari 2014

Primark Egg Makeup Sponge

Ik woon letterlijk 5 minuten fietsen vanaf de Primark in Rotterdam. Je zou denken dat ik er dus heel vaak kom, maar dat valt eigenlijk heel erg tegen haha. Van de week was ik er weer eens, en ik zag iets  heel leuks hangen: Beautyblender dupes! Ik moest er natuurlijk een meenemen om uit te proberen. Zou het een fijne make-up spons zijn?



De spons koop je in een plastic verpakking. Roze met stipjes; lekker vrolijk! Ook de spons zelf is roze, net als de originele Beautyblender. 


De spons heeft dus een ei-vorm. Het puntje is dan erg fijn om bij de 'moeilijke plekjes' in je gezicht te komen, zoals je neusvleugels en onder je ogen. De onderkant is juist weer heel vlak, die is dus geschikt voor grotere oppervlakken zoals je wangen. De zijkanten kun je hiervoor natuurlijk ook gebruiken. Ik heb ooit een Beautyblender dupe van Essence gehad, die vond ik erg fijn! Ik heb zelf geen originele Beautyblender, maar ik weet wel dat het een vrij zachte spons is die groter wordt wanneer je hem nat maakt, en dat hij je foundation prachtig egaal en natuurlijk aanbrengt. Hij kost echter rond de €15,-, dat vind ik vrij duur. Ik was dus zo benieuwd of deze budget-versie ook zo goed zou zijn!


Toen ik de spons uit de verpakking haalde voelde ik al dat hij vrij hard en compact was. Hij zou niet zo lekker op je gezicht 'bouncen', als je begrijpt wat ik bedoel haha. Ik probeerde hem eerst droog. Zo gebruik ik mijn spons van Real Techniques (lees mijn review hier) ook het liefst. Ik vond hem op die manier echter wat te hard, en gewoon niet sponzig genoeg. Ik ging hem dus nat uitproberen. Helaas gebeurd er niks met de spons wanneer je hem nat maakt. Hij blijft net zo groot en net zo hard. Het aanbrengen ging wel fijner, met een natte spons krijg je namelijk gewoon een heel mooi effect. Maar toen ik later in de spiegel keek zag ik dat het toch vrij vlekkerig was geworden. Deze spons is dus gewoon niet geschikt om nat te gebruiken.

Ik vind het zo jammer dat deze Egg Makeup Sponge zo tegenvalt! Misschien ben ik wel gewoon te verwend met mijn superfijne Real Techniques spons haha. Overigens vind ik het puntje wel fijn om concealer mee te blenden. Daar gebruik ik hem nu dus voor; kleine oppervlakken. En ach, voor de prijs hoef je het niet te laten. 

De Egg Makeup Sponge is te koop bij de Primark en kost €2,-. 

Liefs, Jitske

8 opmerkingen:

  1. Mweh, jammer! Gelukkig is die van RT ook niet zo heel erg duur, maar jammer dat het geen goede dupe is..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer dat hij tegenvalt. Ik gebruik zo'n 'beautyblender' van het merk Etude House, die is wel erg fijn en nog wel goed betaalbaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik gebruik eigenlijk nooit sponjes, want dan gaat de make-up daarin zitten. De spons absorbeert het, dus moet je bijvoorbeeld meer foundation gebruiken dan normaal. Zonde :(

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Meeeh jammer! Wel een zoete verpakking! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja erg jammer! Was lekker budgetproof geweest hihi

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...