maandag 3 februari 2014

Illamasqua Liquid Metal Surge

Dit vloeibare metaal van Illamasqua kocht ik al begin januari, maar er is een goede reden dat ik hem nu pas review. Ik duurde namelijk een tijdje voordat ik een manier had gevonden om dit product goed aan te kunnen brengen. Die heb ik gevonden, en dus laat ik jullie nu deze prachtige oogschaduw zien! 




De counter van Illamaqua is prachtig; heel donker en een beetje duister. Ook de verpakking van deze Liquid Metal vind ik heel erg mooi en luxe. Op de achterkant staat ook nog een leuk stukje over Illamasqua en het product. Ik ging voor de kleur Surge.


De verpakkingen van Illamasqua zijn ook erg mooi, bijna allemaal hebben ze een vierkante vorm, met uitstaande hoeken. Ik kan het niet echt goed beschrijven maar met de foto erbij snap je wat ik bedoel haha! Het deksel klik je er heel makkelijk vanaf, maar toch is het een lekkere stevige verpakking. 


Toen ik deze Liquid Metal bij de counter zag was ik gelijk verkocht: ik vind dat zilver er zó mooi uitzien!! Het lijkt net echt metaal, zo glanzend en intens is de kleur in het potje al.


Op bovenstaande foto met flits zie je dat nog beter. Die glans!! Daar word je toch gelijk verliefd op?? Een Liquid Metal kan volgens Illamaqua worden gebruikt voor je ogen, gezicht of zelf lichaam. Ik gebruik hem zelf alleen op mijn ogen, want ik kan me niet voorstellen dat ik dit op mijn wangen wil smeren ofzo haha!


Toen ik hem vervolgens swatchte was ik helemaal verkocht. De pigmentatie is in één woord geweldig, hij glanst als een gek (ik krijg het niet op de foto maar het is bijna alsof je naar aluminiumfolie kijkt) en het vloeibare metaal is heerlijk zacht. 

Vloeibaar dus. En dat was dan ook gelijk het probleem. Doordat de Liquid Metal zo zacht is, creased hij als een gek. Wanneer je het met je vingers aanbrengt op je ooglid verdwijnt het dan ook bijna meteen en zie je niks terug van de prachtige pigmentatie en glans. Zo zonde! Ik was gelijk heel erg teleurgesteld. Ik heb hem dan ook een tijdje aan de kant geschoven, totdat ik weer met frisse moed ging proberen. Ik had de eerste keer namelijk geen oogschaduwbasis gebruikt omdat de verkoopster van Illamasqua zei dat hij ook als basis gebruikt kon worden. Maar helaas, ook met oogschaduwbasis creasde hij nog heel erg. Toen bedacht ik dat mijn vingers wel eens het probleem zouden kunnen zijn. Ik gebruikte dit keer dus oogschaduwbasis en ik bracht de kleur aan met een kwastje van Hema, speciaal voor vloeibare oogschaduw. Dat was al zoveel beter!! De kleur zat nu wel zoals wanneer je hem swatchte en hij bleef tien keer beter zitten. Toch creasde hij nog een klein beetje. Wanneer je er oogschaduw overheen aanbrengt gebeurd dit niet meer, maar dat vind ik zo zonde van de kleur en glans! Ik gebruik hem nu dus met oogschaduwbasis en een kwastje, en ik neem het kleine creasen maar voor lief. Iets vaker in de spiegel kijken om bij te werken dus. 

Alsnog vind ik het erg jammer, want hoe je het ook went of keert: het is een duur product. Toch zou ik hem niet willen missen in mijn stash, want o, hij is zo prachtig!!! Binnenkort volgt een look!

Illamaqua is helaas niet in Nederland te koop, ik kocht deze Liquid Metal bij de Illamasqua counter in Londen, maar het is ook te bestellen via www.illamasqua.com. Een Liquid Metal kost €20,88.

Liefs, Jitske

3 opmerkingen:

  1. Jammer dat ze zo creasen he! Ik gebruik ze daarom alleen nog maar op m'n gezicht of bij fotoshoots (met de lichtere tinten gaat dat heel goed) met een hele hoop Fix+ over.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een aparte verpakking, echt heel gaaf eigenlijk. XO

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...