woensdag 12 februari 2014

Catrice Prime And Fine Anti-Red Base

Zo, ter afwisseling eens een review van een nieuw product van Catrice haha! Ik begin met de nieuwe basis, want daar waren jullie erg benieuwd naar! Ik laat jullie vandaag weten wat ik er van vind. 


Als eerste de verpakking. Mooi, strak, duidelijk en hygiënisch. Niks op aan te merken dus! Tubes vind ik altijd erg fijn, dan hoef je niet in een potje met je vingers en het is goed te doseren.


Achterop de tube staan een aantal beloftes: roodheid neutraliseren, je huid egaliseren en je rimpeltjes en poriën verkleinen. Je kunt hem gebruiken onder je make-up, maar ook gewoon zo. Bovendien zitten er geen parabenen, oliën of parfum in. Hij is dus ook geschikt voor de gevoelige huid! 


Op naar de primer zelf. Die heeft exact dezelfde kleur als de tube, leuk! Hij is dus groen, en dat is niet zonder reden. Groen neutraliseert namelijk de kleur rood, want het zijn complementaire kleuren. 


De primer is vrij dun en is daardoor goed uit te smeren. Hij heeft niet dat typische primer/siliconen-achtige gevoel. Hij is dus top wanneer je daar niet van houdt! De siliconen zitten er echter wel in. Ik heb het nog even gecheckt, maar alle siliconen die in deze primer zitten zijn oplosbaar in water en dus niet slecht voor je huid (check ook even dit artikel van Miss Lipgloss voor wat meer uitleg).


Eenmaal uitgesmeerd zorgt de primer heel lichtjes voor een wat minder rode huid, maar ik vind het resultaat niet verbluffend. Ook zitten er bizar grote glitters in. Groene glitters. Dat vind ik een beetje apart want ze vallen best op. Ze zorgen niet voor een 'gloed', maar het zijn gewoon echt losse glitters. Wanneer je hierover foundation aanbrengt zie je er bijna niks meer van, maar ik kan me voorstellen dat er meiden zijn die dat helemaal niks vinden. Zeker niet als je de primer dus zonder make-up gebruikt.

Verder is de primer wel gewoon goed. Hij doet zijn werk; hij maakt je huid gladder en egaler zodat je make-up mooier zit en ook langer op zijn plek blijft. En daar doe je het natuurlijk voor! Toch wel jammer dat het anti-roodheid zo subtiel is, want dat had voor veel meiden een uitkomst geweest! Toch ben ik tevreden, omdat hij lekker goedkoop is en verder fijn werkt!

De Prime And Fine Anti-Red Base van Catrice kost €4,59 en is te koop bij Kruidvat en Trekpleister. 

Liefs, Jitske 

8 opmerkingen:

  1. Die glitters zijn echt raar, waarom zitten die in een primer?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik ben benieuwd hiernaar, denk dat ik hem ook ga proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij klinkt opzich prima maar die glitters hielden me heel erg tegen gisteren om 'm te komen! Ik ben toch voor de witte primer gegaan, vandaag maar even uitproberen :)!

    Liefs Rosie! X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Reacties
    1. Haha dat valt toch wel mee? De belichting is niet goed in die foto omdat ik de glitters ermee wilde laten zien. Het groene zijn vooral ook de aderen op mijn hand, maar inderdaad, hij lijkt hier een beetje groen. Dat zie je in het echt niet hoor!

      Verwijderen
  5. Hmm ik weet toch niet met de glitters hoor! Al ga ik hem toch ook eens moeten proberen voor ik een oordeel kan vellen. Ben benieuwd of hij (bijna) even goed is als de groene Smashbox Photo Finish. :D

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hier ben ik wel benieuwd naar klinkt goed.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...