dinsdag 7 januari 2014

What's in my travel make-up bag + make-up voor een lange reis

Afgelopen vrijdagavond vertrok ik met de bus naar Londen, zodat ik daar de hele zaterdag kon zijn. Zaterdagavond ging de bus weer terug en zondagochtend rond een uur of zes was ik pas weer thuis. Ik zat dus een hele lange tijd in de bus! Die tijd wilde ik zo comfortabel mogelijk doorbrengen, maar ik wilde er zaterdag natuurlijk ook leuk uitzien voor in Londen. Kijk mee naar wat ik heb meegenomen om er 30 uur mooi en fris uit te zien!


Ik wilde zo min mogelijk meenemen aangezien ik de hele dag met mijn tas moest sjouwen. Ik nam dit rode make-up tasje mee, een mini-deo van Hema, een gezichtsspray met water van Vichy en reinigingsdoekjes met een klepje. Ik heb expres doekjes genomen die sluiten met zo'n klepje, want dan weet je zeker dat de verpakking goed dicht blijft en de doekjes niet vies worden of uitdrogen.


In het make-up tasje had ik een lippenbalsem van Purol, een lippenstift van MAC in de kleur Blankety, een concealer, een tester van de Estée Lauder Double Wear foundation (dit is een langhoudende foundation, ik vind hem erg fijn en ik wil snel de full-size halen), een mini-mascara van Bourjois, een haarelastiekje, de Stay Matte poeder van Rimmel, de Kabuki van Essence, een inklapbaar haarborsteltje  met een spiegeltje erin, en als laatste nog wat paracetamol voor noodgevallen. 

Die vrijdagavond heb ik zo laat mogelijk nog mijn haar gewassen en make-up op gedaan. Ik ging voor simpel: de Estée Lauder Double Wear foundation, wat concealer, poeder, subtiele blush. Als oogschaduw ging ik voor de On and Ond Bronze Collour Tattoo van Maybelline, die blijft namelijk op zijn plek totdat je hem weghaalt. Ik trok een zwart lijntje boven mijn oog met het Collistar oogpotlood en ook de mascara die ik gebruikte was van Collistar. 

Dit alles bleef na een nachtje half slapen op een nekkussentje in de bus verrassend goed zitten. Toen we er bijna waren heb ik eerst mijn gezicht verfrist met de spray van Vichy. Vervolgens bracht ik wat foundation aan op mijn neus en ik poederde de rest van mijn gezicht nog een beetje af. Ik borstelde mijn haar en gebruikte mijn lippenbalsem. Daarna zat het eigenlijk weer perfect! Wanneer je dus een hele lange reis hebt maar waarna je er wel gelijk goed uit wil zien, heb je misschien wat aan bovenstaande tips!

Normaal gesproken als ik lang moet reizen, zoals in het vliegtuig, doe ik eigenlijk bijna helemaal geen make-up op, en ik laat dit zeker niet de hele nacht en dag zitten want dat is eigenlijk niet zo goed voor je huid! Dit keer was een uitzondering omdat het allemaal aaneengesloten was: ik kon me niet even ergens opfrissen zoals bijvoorbeeld in een hotelkamer. Op het moment dat we 's avonds weer in de bus stapten heb ik gelijk mijn make-up er af gehaald met de doekjes. Ik bracht toen een nachtcrème aan van Vichy, waar ik nog een tester van had. Ook dit is trouwens een handige tip: neem testers mee want die nemen veel minder ruimte in en zijn lekker licht!

Liefs, Jitske

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...