donderdag 30 januari 2014

Real Techniques Miracle Complexion Sponge

De spons van Real Techniques die ik in Londen niet kon vinden heb ik gevonden in Eindhoven! Gelukkig maar, want ik had hard een nieuwe make-up spons nodig (mijn Beautyblender-dupe van Essence was echt op en nergens meer te vinden). Vandaag vertel ik jullie wat ik van deze leuke oranje spons vind!


De spons komt in de welbekende doorzichtige Real Techniques verpakking. Je kunt hem hierdoor al goed bekijken en lezen hoe je hem moet gebruiken. 


Dit staat namelijk achterop! De platte kant is voor de contouren rondom je ogen en neus, de zijkanten om grote gebieden mee te bedekken, en het puntje is voor het verbergen van onzuiverheden. 


Dit is de bolle kant, de zijkant die je dus moet gebruiken voor grote oppervlakken zoals je wangen. Om eerlijk te zijn gebruik ik voor mijn wangen liever mijn stippling brush van Real Techniques (lees mijn review hier), maar ook de Miracle Complexion Sponge doet zijn werk daar goed! Omdat hij wat langwerpig van vorm is, kun je inderdaad een lekker groot stuk in één keer bereiken en dat scheelt natuurlijk weer tijd. het resultaat in combinatie met foundation is overigens heel natuurlijk maar toch dekkend. Perfect voor mij dus!


Dit is de platte kant, bedoeld voor je ogen en neus. Voor onder je ogen vind ik dit stukje spons heel handig, je kunt er heel fijn de vorm van je gezicht mee volgen om je concealer te blenden. Met deppende bewegingen krijg je daardoor een hele mooie dekking!


En dan het stukje welke ik eigenlijk het meeste gebruik: het puntje. Ik gebruik het puntje om de kleinere, moeilijk te bereiken plekjes in mijn gezicht te bedekken met concealer. Denk bijvoorbeeld aan naast m'n neusvleugels, op m'n kin en mijn binnenste ooghoek. Onzuiverheden bedek ik liever met de plattere kanten van de spons. 

Alle kanten van de Miracle Complexion Sponge zorgen voor een mooi effect: een goede dekking en een natuurlijk resultaat. Wanneer je deze spons gebruikt zul je je concealer of foundation niet meer zien zitten, maar is hij heel goed geblend in je huid! Ik vind het ook erg leuk en handig dat er drie verschillende kanten en dus mogelijkheden zijn om hem te gebruiken. 

En dan nu het mooiste: de Miracle Complexion Sponge kost slechts €5,99! Ik heb hem gekocht bij Boqz in Eindhoven (via Alice & Jo, www.alicejo.com). Je kunt hem hier ook online bestellen!

Liefs, Jitske

3 opmerkingen:

  1. Ik vind het enige nadeel aan sponsjes dat ze zoveel product opzuigen. XO

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb hem ook! En ben er erg tevreden oven enige nadeel is inderdaad dat hij foundation slurpt.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...