zaterdag 4 januari 2014

Kruidvat Professional Make-Up Kwastenreiniger

Als ik heel eerlijk ben, was ik mijn kwasten veel te weinig. Ik ben er gewoon te lui voor (goede voornemens anyone?). Deze kwastenreiniger van Kruidvat gebruik ik echter wel regelmatig, om mijn kwasten even een opknapbeurt te geven.


De fles vind ik er erg mooi uitzien: strak en zwart. Niks op aan te merken eigenlijk. Overigens zit hij wanneer je hem koopt ook nog in een mooi doosje, maar die heb ik allang niet meer. 


De vloeistof zelf is roze, leuk!


Het enige nadeel vind ik de opening: het is een simpel gat waardoor je heel snel te veel product gebruikt. De kwastenreiniger gaat dan ook best snel op, maar ik geloof dat veel kwastenreinigers een dergelijke opening hebben.


Achterop staat een duidelijke uitleg. Het is de bedoeling dat je de reiniger aanbrengt op een tissue (ik gebruik keukenpapier) en daarover de kwast blijft wrijven totdat er geen vuil meer vanaf komt. Ik zal jullie hieronder laten zien hoe dat gaat!


Hier zie je mijn vieze, veelgebruikte kabuki van Essence. Ik gebruik hem elke dag voor het aanbrengen van poeder. Zoals je ziet zit er veel poeder in, en zelfs wat klontjes. Bah!


Ik wrijf vervolgens in cirkeltjes met de kwast over het keukenpapier.


En dit is wat je dan overhoudt! Zo vies! Maarja, beter op het keukenpapier dan op je gezicht haha. Zoals je misschien kunt zien heb ik meerdere keren reiniger moeten aanbrengen op het papier, zo vies was de kwast. 


Mijn kabuki ziet er nu toch veel beter uit! De poeder is weg (aan de bovenkant tenminste) en ook de vieze klontjes zijn verdwenen. De witte puntjes die je ziet zijn trouwens pluisjes van het papier, die wrijf je er zo uit. 

Met deze Make-Up Kwastenreiniger van Kruidvat reinig je je kwasten niet zo grondig als met water en shampoo, maar ze zijn in ieder geval een stuk schoner dan wanneer je ze niet reinigt. Ik gebruik deze manier daarom een paar keer per maand tussendoor, want ik heb echt geen zin om mijn kwasten elke week met shampoo te wassen (ik weet het, slecht). Zo blijven ze toch fris!

De Kruidvat Professional Make-Up Kwastenreiniger kostr €2,99 voor 200 ml. Heel goedkoop dus! 

Liefs, Jitske

3 opmerkingen:

  1. Handig artikel! Ik moet nodig mijn kwasten weer eens schoonmaken haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb de kwastenreiniger van de Hema, die is ook fijn!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...