woensdag 15 januari 2014

Estée Lauder Double Wear Stay-in-place Makeup

Gisteren schreef ik over mijn nieuwe kwast om foundation mee aan te brengen, vandaag vertel ik jullie over mijn nieuwe foundation die ik ermee aanbreng: Double Wear van Estée Lauder. 


Estée Lauder is een vrij duur merk, en zo ziet het doosje van de foundation er ook uit: duur, luxe en mooi haha! Het glanzende donkerblauw met goud vind ik prachtig en ik vind het een beetje zonde om het doosje weg te gooien. 


Ik heb de lichtste kleur (volgens het schema bij het schap, ik vind het zelf vrij donker voor de lichtste kleur, dus misschien klopt het niet), namelijk 1W2 Sand. Deze heeft een warme ondertoon, meer gelig dus. 


De Double Wear foundation is enorm populair en staat bekend om zijn goede dekking en lange draagbaarheid. Dit belooft Estée Lauder ook: een lichte foundation die fijn aanvoelt en wel 15 uur blijft zitten. Ook zou de foundation niet afgeven, is hij olie- en parfum-vrij en zit er SPF 10 in. Dit klinkt allemaal zo goed!


De foundation komt in een prachtig glazen flesje met gouden dop en accenten. Wederom prachtig maar...


.. er zit geen pompje of iets dergelijks op. Je moet de foundation er dus als het ware uitschenken. Ik vind het niet erg, maar wanneer je dit vervelend vind schijnt het pompje van MAC erop te passen. Die koop je voor €5,- bij de MAC counters of Pro Store. 


De foundation zelf is vrij vloeibaar. Dit is waarschijnlijk ook de reden dat hij zo licht aanvoelt! Ik ben echt onwijs enthousiast over de Double Wear foundation. Zoals je hieronder kunt zien dekt hij heel erg goed, hij voelt heel fijn aan én hij blijft echt muurvast zitten! Echt! Om even een beeld te schetsen: toen ik gisteren onder de douche mijn make-up eraf wilde wassen met water (ik was mijn cleanser en make-up remover vergeten), kreeg ik alleen mijn oogmake-up eraf. Toen ik uit de douche stapte en in de spiegel keek zat mijn foundation er serieus nog bijna perfect op. Hoe bizar is dat!!



Ik denk dat het wel duidelijk is welke foto zonder en met make-up is haha. Mijn huid is weer vrij onrustig de laatste tijd, maar Double Wear weet dit ontzettend goed te verbergen. Hoewel mijn huid ook nog eens vrij droog is, laat Double Wear dit helemaal niet zien en lijkt hij zelfs bijna mijn huid te verzorgen. Je hebt ook maar een klein beetje nodig om je hele gezicht te bedekken. Ik denk dat het wel duidelijk is: ik ben dol op deze foundation! Ik dacht altijd dat het verschil tussen goedkope en duurdere foundations absoluut niet te merken zou zijn, maar als ik deze vergelijk met mijn Catrice PhotoFinish foundation, of Rimmel Stay Matt Mouse, vind ik deze echt 1000 keer beter (helaas).

Estée Lauder Double Wear Stay-in-place Makeup kost €39,- en is onder andere te koop bij Douglas en Ici Paris.

Liefs, Jitske

5 opmerkingen:

  1. Ik heb dezelfde huid als jou, maar ik gebruik bb cream van loreal ;) Ik vind 40 euro ook wel erg duur voor foundation

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik gebruik hem nu ook een maandje en hij is heel veel zuiniger dan andere foundations! Ik ben ook echt fan.
    Liefs Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Was de kleur niet te donker? ik wil hem graag bestellen maar weet niet zeker of die kleur goed is..

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...