donderdag 16 januari 2014

AYVO Gezichtsreinigingsborstel

Ik denk dat we inmiddels allemaal de Philips VisaPure en de Clarisonic Mia kennen. Beiden erg dure, maar populaire gezichtsreinigingsborstels. Omdat ik nog niet wist of ik zo'n borstel wel zou gebruiken wilde ik niet gelijk een fortuin uitgeven eraan. Toen ik de AYVO tegenkwam bij Blokker twijfelde ik dan ook geen moment!


De AYVO is eigenlijk hetzelfde principe als bovengenoemde gezichtsreinigingsborstels: borstel die rondjes draaien en daardoor je gezicht extra grondig reinigen. De AYVO koop je in bovenstaande doos. Eerlijk: het ziet er een beetje goedkoop uit, maar ach; dat is 'ie natuurlijk ook. 




AYVO belooft een spectaculaire verbetering van de huid en huidstructuur, onder andere door de poriën te vernauwen en de huid minder vet te maken. Dit alles door de ronddraaiende beweging die de huid extra grondig zou reinigen. 


Een aantal waarschuwingen. Maar belangrijk: AYVO is spatwaterdicht, maar je moet hem niet onderdompelen in water. Nu heb ik even zitten googlen en op internet zijn een aantal discussies te vinden over of je hem nou wel of niet onder de douche kan gebruiken. Sommigen zeggen van niet, anderen van wel. Persoonlijk vat ik de waarschuwing als volgt op: je kan hem gewoon onder de douche gebruiken, mits je hem niet direct en in zijn geheel onder de waterstraal houdt. Dit vind ik geen probleem, aangezien ik mijn hoofd ook niet onder de waterstraal houd wanneer ik een reinigingsproduct aanbreng, en daar moet je dit gewoon mee vergelijken! Het klepje van de batterijen zit vrij goed dicht, en als je daar je hand op houdt en een stukje naar voren gaat staan kan je hem gewoon onder de douche gebruiken. Ik doe dat wel in ieder geval.


Goed, verder naar de borstel zelf! In de doos zitten drie verschillende borstels: een voor de gevoelige huid, voor de normale huid en een soort spons om je crème mee aan te brengen. Ook heeft het apparaat een houder om hem mooi neer te zetten en een zakje om hem mee te nemen op reis. Ik vind het apparaat zelf er heel leuk uitzien: een fris kleurtje en een leuke vorm!


De borstels kun je erg makkelijk op het apparaat bevestigen: je klikt ze er gewoon op. 


Dit is de borstel voor de gevoelige huid. Deze is iets zachter dan die voor de normale huid, en is te herkennen aan de gekleurde haren die erin staan. 


De borstel voor de normale huid heeft ook nog lekker zachte haren!



AYVO is lekker handzaam door de vorm en de grootte van het apparaat: hij is een beetje ovaal en niet erg groot. 

Je gebruikt AYVO als volgt: je maakt eerst de borstel een beetje nat, daarna breng je op de borstel wat van je cleanser naar keuze aan (ik gebruik een milde scrub van Garnier). Daarna zet je hem aan met de witte knop aan de zijkant en kan je eigenlijk zo lang doorgaan als je wil, want hij stopt niet vanzelf. Het wordt echter aangeraden om een minuut aan te houden. Dit moet je dus een beetje inschatten. Wanneer je klaar bent moet je hem alleen even uitspoelen en een keer per week ongeveer goed schoonmaken. Ik heb nergens kunnen vinden hoe, maar ik neem aan gewoon met shampoo ofzo?

Wanneer de borstel echt 'op' zijn kun je ze los opnieuw kopen, maar helaas niet in de winkel. Je kunt ze kopen op de site van JML, www.jmlshop.com. Ze kosten daar €9,99 voor drie hele nieuwe borstels. Lekker goedkoop dus!

Ik heb nog geen idee of het product op de lange termijn zorgt voor verbetering van mijn huid, aangezien ik hem pas net heb. Ik zal jullie dan ook over een tijd een update geven! Voor nu is mijn eerste indruk erg goed: na gebruik voelt mijn huid heerlijk schoon en zacht!

AYVO is te koop bij Blokker en Kijkshop en kost €19,99. Dat vind ik heel goedkoop!

Liefs, Jitske

3 opmerkingen:

  1. Klinkt super goed, ik heb er meer reviews over gezien, wil hem nu toch wel hebben

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind dit wel een goede vervanger voor de Clarisonic en die van Philips. Dus deze ga ik zeker aanschaffen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En hoe bevalt die? Zijn je poriën kleiner ? En ziet je huid er beter uit?

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...