woensdag 4 december 2013

Een strakke ooglook maken met concealer

Vandaag ga ik jullie laten zien hoe je je oogschaduw aan de zijkant van je oog in een strakke lijn kan laten lopen. Het is supersimpel, maar je moet het gewoon even bedenken! Ik laat het je stap voor stap zien. Het enige wat je nodig hebt is de oogschaduw (en eyeliner en mascara, wat je maar wil) die op je op wil, een concealer en een recht sponsje. 


Ik begin altijd met een laagje foundation, over mijn hele gezicht maar ook een beetje op mijn ooglid. Daarna breng je wat oogschaduwbasis aan. 


Dan ga je de ooglook maken die je wil. Het maakt niet uit hoever je het blend, dit ga je later toch weer vervagen aan de zijkant. Het hoeft dus niet heel precies! Ik breng ook altijd al mijn eyeliner aan, want die loopt dan gelijk met de getrokken lijn van concealer. Mijn mascara doe ik pas helemaal aan het eind van mijn make-up routine. Ik heb hier trouwens echt lopen knoeien met mijn eyeliner, oeps!


Vervolgens breng ik mijn concealer als volgt aan. Ik maak een driehoek onder mijn oog richting mijn neus, en laat deze uitlopen tot boven mijn wenkbrauw.


Dit blend ik vervolgens uit met het sponsje zodat het mooi versmelt met je huid. Wanneer ik het gebied onder mijn ogen heb gehad, dep ik langzaam richting de zijkant van mijn oog. Wanneer ook dit een beetje vervaagd is, veeg ik als het ware met de rechte kant van het sponsje langs mijn oog, richting mijn wenkbrauw. Hiermee vervaag je de oogschaduw die buiten de door jouw gewenste lijn valt. 


En als het goed is ziet dit er dan zo uit! Ik trek de lijn altijd door richting het uiteinde van mijn wenkbrauw, die lijn vind ik het mooist. Je kan hem natuurlijk ook rechter of juist nog schuiner maken! Ik vind het erg mooi, en het geeft net wat extra's aan een ooglook. Vooral bij hele donkere kleuren oogschaduws vind ik het mooi afgewerkt staan. 

Liefs, Jitske

1 opmerking:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...