donderdag 12 december 2013

Beauty Essentials Ceramic Styler Wrap & Curl 38mm

Als je de titel leest denk je misschien: huh? Maar het gaat hier eigenlijk gewoon om een krultang! Ik wilde al heel lang een dikke krultang om grote, grove krullen mee te maken. Nu mijn haar eindelijk weer een beetje gegroeid is, besloot ik om me er eindelijk eens aan te wagen. Ik ging voor een lekkere goedkope, als het dan niks zou zijn had ik tenminste niet heel veel geld verspilt!


Het gaat om deze. Hij is te koop bij de Kruidvat, en verkrijgbaar in drie verschillende diktes. Deze is de breedste. Ik weet trouwens niet of dit het 'huismerk' van Kruidvat is maar ik dacht altijd van wel, weet iemand dat?


De krultang belooft snel op temperatuur te zijn. Hij kan opwarmen tot 200 graden en je hebt keuze uit twee warmtestanden. Ik neem aan dat stand 2 die van 200 graden is. Ik heb niet kunnen vinden hoe warm stand 1 dan is, maar dat zal dan rond de 180 graden zijn. 


Ik vind hem er heel goed uit zien. Mooi zwart en strak. Hij voelt ook erg stevig aan. Je ziet er niet aan af dat hij zo goedkoop is! 


Je zet hem aan, en kiest een stand door dit knopje omhoog te schuiven. Dan gaat er een groen lichtje branden. Hij geeft niet aan wanneer hij helemaal opgewarmd is, maar ik laat hem steeds een paar minuutjes liggen voordat ik hem gebruik.



Hierboven kun je goed zien hoe dik hij is vergeleken met mijn 'normale' krultang. Ik weet niet hoe dik deze is, want ik heb hem echt al heel lang. In ieder geval weet ik dat het een gemiddelde dikte is, maar hij lijkt zo smal vergeleken met die van de Kruidvat!! Met de dikke krultang kun je grote en grove krullen maken, eigenlijk meer een soort slag. Met die dunne krultang maak je eerder strakke en kleine krulletjes.



En dit is het resultaat bij mijn haar! Mijn haar is nog steeds niet heel lang en heeft ook niet veel laagjes (alleen aan de voorkant), maar je kunt het effect al wel mooi zien. Wanneer je lang haar hebt en wat meer laagjes vind ik zulke krullen zo mooi! Vooral bij mijn voorste lokken vind ik het mooi om ze naar achter te krullen zoals hierboven. Het geeft je haar net wat meer volume!

Het enige nadeel wat ik kan bedenken is dat bij mij de krullen er erg snel uit zijn, maar dit kan ook komen door mijn haar. Mijn haar is erg dun en stijl en eigenlijk zakt bijna alles er vrij snel uit, behalve als ik echt hele strakke krullen maak en hier flink haarlak in spray. Ik ben nog op zoek naar een manier waarop ik krullen goed kan fixeren. Ik heb alles al geprobeerd: rollers, lang laten koelen met clipjes, noem het maar op. Ik wil nu dus een speciaal product gaan gebruiken om je haar wat meer krul te geven (een curl activator ofzo), als jullie tips hebben hoor ik het graag! 

De Beauty Essentials krultang van 38 mm is te koop bij de Kruidvat en kost €14,99, maar hij is volgens mijn heel vaak afgeprijsd naar €8,99!

Liefs, Jitske

5 opmerkingen:

  1. Ik vind het wel leuk want zo krijg je een soort van volume met die grove krullen!! :) Ik ga eens kijken naar die krultang het is handig om uit te proberen voor deze prijs! :) Ik zou ook niet weten wat je moet gebruiken zodat het langer blijft zitten, misschien een mousse van tevoren?? :) X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lijkt me een fijne krultang! Bij mij zakken krullen helaas ook super snel uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er heel mooi uit! Mijn krullen zijn na een uur ook altijd weer uitgezakt als ik er geen speciale mousse in doe.. Echt zo jammer altijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is een zeer aantrekkelijke prijs voor een krultang! Helaas heb ik hetzelfde probleem; als ik mijn haren op wat voor manier dan ook krul...met een uurtje zijn de krullen alweer bijna helemaal uitgezakt :(

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb deze krultang ook en als ik klaar ben met de laatste pluk van de onderkant (als je je haar in boven en beneden verdeeld) is de krul van de eerate pluk er al uit. Ik laat de lrul altijd eerst opgerold op mijn hand afkoeleafkoelen

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...