woensdag 13 november 2013

Rimmel Stay Matte Liquid Mousse Foundation

Mijn oude vertrouwde foundation van Catrice (Photofinish) was op en dus ging ik op zoek naar een nieuwe. Over Stay Matte van Rimmel had ik veel goeds gehoord, dus ik besloot hem maar mee te nemen!



Ik heb de lichtste kleur Ivory genomen, omdat de winter er natuurlijk aan zit te komen en ik word dan een rasechte bleekscheet. Gelukkig bestaat er zonnebank en bronzer want anders zie ik er echt ziek uit: bijna doorzichtig. Nu valt het gelukkig nog mee, en daarom vond ik hem in het begin net iets te licht. Maar zoals ik al zei: gelukkig hebben we bronzer!
Rimmel beloofd een vederlichte vloeibare mouse die perfect zou mengen met je huid, en die de hele dag mat blijft zonder zwaar of grauw te worden. Klinkt goed! 


Zoals je ziet is het inderdaad echt een mousse, maar toch ook weer niet. Vroeger gebruikte ik wel eens mousse foundations van Essence, Maybelline en L'Oréal, maar die waren eigenlijk allemaal erg cakey. Deze is dat niet, want hij is - zoals Rimmel beloofd - net iets vloeibaarder dan een mousse. Wanneer ik hem net aanbreng vind ik hem juist wel heel dik en cakey lijken trouwens, maar dit verdwijnt snel wanneer je de foundation goed uitsmeert over de rest van je gezicht. 



Hierboven op de bovenste foto zie je mijn gezicht zonder een spoortje make-up (zo, hebben we dat ook weer gehad). Zoals je ziet heb ik geen perfect gave huid. Ik heb vroeger last gehad van acne en daar heb ik nu nog wat littekentjes van. Ook heb ik - zoals veel van ons waarschijnlijk - her en der nog wel eens een pukkeltje. Dit wil ik allemaal zoveel mogelijk bedekt hebben! En bedekken, dat doet de Stay Matte erg goed. Op de onderste foto heb ik alleen de foundation op en je ziet vrijwel niks meer van mijn roodheid, littekentjes of pukkeltjes! Wel zou ik uitkijken als je een erg droge huid hebt met velletjes, dit accentueert deze foundation namelijk. Ook gezichtshaartjes worden er best zichtbaar mee. Ik vind Stay Matte niet vederlicht en supergoed met je huid blenden, maar ik vind het wel een hele fijne foundation. Hij blijft de hele dag goed op zijn plek en blijft inderdaad voor het grootste gedeelte mat. Ik ben erg tevreden! 

Stay Matte Liquid Mousse Foundation van Rimmel kost €9,99 voor 30 ml en is te koop bij vrijwel elke drogist. 

Liefs, Jitske

2 opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...