zaterdag 23 november 2013

Essence Pigments

Ik was al tijden benieuwd naar hoe oogschaduw pigments zouden werken en of ik het wat zou vinden. Helaas zijn veel pigmenten erg duur (denk aan MAC, Sugarpill) en moeilijk verkrijgbaar. Tot ik me opeens bedacht dat Essence al tijden kleine potjes met poeder in hun tweede schap hadden staan. Ik rende dus naar de Kruidvat om deze eens uit te testen!


Je hebt keuze uit misschien wel twintig verschillende kleuren. Ik nam drie neutrale maar toch bijzondere kleuren mee. Een oudroze (dacht ik), zachtroze en goud. De pigmenten komen in kleine, schattige doorzichtige potjes, die wel erg makkelijk opendraaien (lees: iets te makkelijk in je tas). 


Als eerste nummer 14 Strawberry Smoothie. In het potje lijkt hij niet heel knallend, eenmaal thuis geswatcht bleek hij dat toch wel haha! Ik vind het niet erg, het is een erg mooie kleur!


Nummer 15 Pure Love is geweldig en al gelijk mijn favoriet. Het is een lichte oudroze met een vleugje perzik kleur, als je begrijpt wat ik bedoel haha!


Als laatste kocht ik 01 Studio 54. Ik houd van goud dus ik moest deze natuurlijk ook proberen. Om eerlijk te zijn valt hij op de swatch een beetje tegen, het zijn vooral glitters en niet echt veel kleur. Eenmaal op je ogen valt hij ook een beetje tegen, maar met een gekleurde basis eronder is hij wel mooi.



Zoals je hierboven ziet zijn ze echt heel goed gepigmenteerd! Dat had ik echt niet verwacht van zulke goedkope oogschaduws! Het aanbrengen is even wennen in het begin omdat het natuurlijk losse poeder is, maar als je je kwast goed aftikt en de oogschaduw deppend aanbrengt met een kwast is er niks moeilijks aan! Vergeet ook niet je oogschaduwbasis! Ik ben dol op de Essence Pigments en ga er snel meer halen! Ze glanzen zo mooi! Je kunt ze trouwens ook gebruiken om lipgloss en nagellak een kleurtje te geven, maar ik gebruik ze lekker als oogschaduw. 

De Essence Pigments zijn te koop bij Kruidvat filialen met een tweede Essence schap en kosten slechts €2,59 voor 1,8 gram.

Liefs, Jitske

5 opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...