zondag 13 oktober 2013

Tip: shapen met Maybelline Fit Me Anti-Shine Foundation Stick

Toen bekend werd dat Maybelline zo komen met foundation sticks, ben ik net zo vaak langs de Kruidvat gegaan totdat ik hem in de schappen zag liggen. Helaas kwam ik er thuis achter dat de kleur die ik had meegenomen net iets te donker was voor mij. Balen!

 


Maar, toen kreeg ik een idee: het formaat en de vorm van deze foundation-stick is perfect om je gezicht mee te shapen! Ik heb het geprobeerd, en het werkt echt! Ik zet simpelweg een streep met de stick, op de plek waar ik normaal gesproken mijn bronzer aanbreng. Dit is dus vlak onder mijn jukbeenderen, en soms een beetje aan de zijkanten van mijn voorhoofd en onder mijn kaaklijn. Het effect met een iets donkerdere foundation-stick is hetzelfde als die van een foundation (natuurlijk en egaal), en hetzelfde als die van een bronzer (je gezicht lijkt wat meer gevormd, maar zonder het gevaar voor een 'poederhoofd'!). Ideaal dus!

Alleen foundation aangebracht

'Geshaped' met Maybelline Foundation Stick

Toch ben ik ook nog benieuwd hoe de foundation-stick werkt op mijn hele gezicht, want ik hoor er erg goede verhalen erover. Met deze donkere kleur is het effect in ieder geval niet mooi, hij dekt niet en is een beetje vlekkerig, maar dat komt natuurlijk omdat hij gewoon te donker is. Eigen schuld! De kleur die ik heb is trouwens Natural Beige.

Nog een laatste tip: draai de stick niet te ver omhoog. Hij is namelijk best zacht, en daardoor breekt hij snel af. Ik zie bij de mijne aan de onderkant al wat scheurtjes.

De Maybelline Fit Me Anti-Shine Foundation Stick kost €14,29. Dit vind ik best duur want hij gaat denk ik erg snel op als je hem voor je hele gezicht gebruikt.

Liefs, Jitske

2 opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...