woensdag 2 oktober 2013

NYX 10 Color Eyeshadow Palette Bohemian Rhapsody

Eén van mijn meest gebruikte oogschaduwpalettes zijn die van NYX. Ze zijn fijn in gebruik, mooi en lekker betaalbaar. Vandaag laat ik jullie er één van The Runway Collection in Bohemian Rhapsody zien.  


Het palette ziet er simpel (en bij mij een beetje gehavend en vies door het vele gebruik) uit, maar wel mooi strak. Het is gemaakt van stevig plastic en gaat makkelijk open. Wanneer je hem dan openmaakt zie je waarschijnlijk eerst jezelf, want er zit een lekker grote spiegel bij. Erg handig!


Vervolgens zie je tien prachtige, neutrale kleurtjes. De bovenste rij oogschaduws hebben allemaal een glittertje of glans, de onderste rij is mat. Overigens hoort er ook een sponsapplicator bij, maar die raak ik altijd kwijt.

Op naar de swatches!


Hierboven zie je de bovenste rij, van links naar rechts. Ik vond het erg moeilijk om duidelijke swatches te maken omdat veel van deze kleuren best dicht bij mijn huidskleur liggen. Op je oog zie je ze een stuk beter! Ik zal ze één voor één beschrijven, helaas hebben de kleuren geen aparte namen. 
De meest linkse oogschaduw is een lichtblauwe/grijze kleur met subtiele zilveren glittertjes. Ik gebruik deze niet zo vaak omdat ik automatisch sneller warmere kleuren pak. 
De kleur daarnaast is een champagne-achtige kleur met een glans en geen duidelijke glitter. Ik vind deze prachtig om te gebruiken als highlighter en om het midden van mijn ooglid wat te laten oplichten. 
De kleur in het midden is wat warmer en neigt naar brons. Hij heeft een lichte glans. 
De tweede kleur van rechts is een warme zilveren/bruine kleur. Deze gebruik ik graag op mijn ooglid.
De meest rechtse kleur is een mooie gouden kleur, ook deze glanst. 


Dit is de onderste rij. Ook hier werk ik weer van links naar rechts (van onder naar boven dus).
De meest linkse oogschaduw is exact mijn huidskleur, en zie je dus niet goed, maar ik gebruik hem graag om mijn ooglid mooi egaal te maken.
De kleur daarnaast is een beetje off-white, en gebruik ik graag als matte highlighter.
De middelste kleur is donkerbruin, die daarnaast donkergrijs en de laatste is zwart. De onderste rij bestaat dus uit mooie basic kleurtjes die je in vrijwel elke ooglook wel kan gebruiken.

Dit palette van NYX is misschien niet heel bijzonder qua kleuren, maar ik gebruik hem dagelijks met veel plezier! De ene is iets korreliger dan de ander, maar ze brengen allemaal erg fijn aan en blijven mooi zitten.

Op de site van NYX is dit palette niet meer verkrijgbaar, maar ik weet vrij zeker dat ik hem laatst nog zag liggen bij de Douglas. Ook de andere versies van deze paletten zijn de moeite waard om even te bekijken! Ze kosten rond de €10,- - €12,-, wat ik erg goedkoop vind voor 10 mooie kleuren oogschaduw!

Liefs, Jitske

5 opmerkingen:

  1. Ik vind hem erg mooi, juist om de "niet speciale" kleuren. Ik hou wel van neutraal :) X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oooh, wat fijn van die neutrale tinten, lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi palette zeg! Ik ben zelf groot fan van nyx ze hebben echt goede en betaalbare producten. Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er een leuk palletje uit! Ben benieuwd naar een ooglook! :)

    http://www.themakeupfamily.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...