zondag 6 oktober 2013

Kruidvat Tea Tree Behandelingsolie

Iedereen heeft wel eens last van een pukkeltje hier en daar, ook ik. Aangezien ze bij mij meestal op mijn kaaklijn zitten, en dus voor mijn gevoel erg opvallen, probeer ik pukkeltjes zo veel mogelijk te voorkomen. Wanneer ik er dan toch één voel opkomen (of hij zit er onverwachts al), gebruik ik sinds een paar maanden een behandelingsolie van de Kruidvat.


Namelijk een olie met Tea Tree! Tea Tree olie werkt ontsmettend en ontstekingremmend, en is dus ideaal om puistjes te behandelen en tegen te gaan. Verder zit er in deze behandelingsolie kamille, wat ook ontstekingremmend en kalmerend werkt voor de huid. Klinkt goed dus!


De olie zit in een bruin flesje van 10 ml met een pipetje. In het begin vond ik het even moeilijk om uit te vinden hoe het nou het beste werkt, maar je moet gewoon een beetje in de bovenkant van het pipetje knijpen, dan neemt hij wat olie op, en dan knijp je er weer in en dan komt het er weer uit.


Ik gebruik de olie meestal voor het slapen gaan, want hij is best vettig en trekt niet snel in. Ik breng het aan op het pukkeltje en het gebied eromheen. Voordat je iets met Tea Tree koopt moet je trouwens eerst even de geur gaan ruiken, die is best sterk en zal voor sommigen een nadeel kunnen zijn (ga bijvoorbeeld eens naar The Body Shop, daar hebben ze overal testers bij hun Tea Tree-lijn).
Wanneer ik dan de volgende ochtend wakker word heb ik niet het idee dat mijn puistje kleiner of minder is geworden, maar ik heb wel degelijk het gevoel dat hij 'beter' en rustiger aanvoelt. Na twee dagen is het pukkeltje dan meestal weg bij mij. Aan deze behandelingsolie zijn nog andere ingredienten toegevoegd, wil je een sterkere werking van Tea Tree olie, moet je dus een puurdere (en duurdere) variant kopen. Zo een wil ik er binnenkort ook zeker eens proberen.

De Tea Tree behandelingsolie is verkrijgbaar bij de Kruidvat en kost €2,13 voor 10 ml. Hiermee doe je ontzettend lang!

Liefs, Jitske

2 opmerkingen:

  1. Klinkt wel goed. Ban benieuw of de duurdere ook beter werken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. deze lijkt me super! raar dat ik hem nog niet ben tegengekomen! xx

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...