vrijdag 25 oktober 2013

Eye Of The Day: Turquoise

Een hele lange tijd heb ik geweigerd blauwe oogschaduw te dragen. Ik vond het vaak te 'jaren '80' en dacht dat het niet mooi zou staan bij mijn bruine ogen. Totdat ik de laatste tijd zoveel mooie blauwe oogschaduws vond, en nog méér mooie ooglooks met blauw, dat ik het toch weer een keer wilde proberen. Vandaag zie je het resultaat van mijn probeersel!



Dit zijn de producten die ik heb gebruikt:


Allereerst heb ik mijn wenkbrauwen bijgetekend met een wenkbrauwpotloodje van Catrice en wenkbrauwgel van de Hema. Vervolgens bracht ik als basis Catrice Made To Stay Eyeshadow in de kleur 040 aan (die helaas niet meer verkrijgbaar is). Hier overheen bracht ik de witte kleur van mijn NYX paletje aan (klik hier voor mijn review). In mijn crease bracht ik eerst heel licht de donkerblauwe kleur van het Sleek The Original Palette aan (klik hier voor mijn review), en de donkerbruine kleur van het NYX palette eroverheen omdat ik het toch iets te blauw vond. Vervolgens de turquoise kleur uit het Sleek palette (de tweede van rechts, bovenste rij) over bijna mijn hele ooglid vanaf de buitenkant. Als highlight voor in mijn binnenste ooghoeken en onder mijn wenkbrauw gebruikte ik een mono van Essence in de kleur Cappucino, Please. 
Als eyeliner boven mijn wimpers gebruikte ik eerst een donkerbruin oogpotlood van Miss Sporty, maar die vond ik niet donker genoeg. Daaroverheen bracht ik dus nog een donkerbruine liquid eyeliner aan van Miss Sporty. Onder mijn onderste wimperrand trok ik een lijntje met een turquoise oogpotlood van Bourjois (die ik al heeeel lang heb). Als laatste flink wat mascara van Collistar, de nieuwe Shock (ik heb nu een mini, maar ik vind hem zo geweldig dat ik binnenkort de fullsize ga kopen). En dat was het!

Ik heb geprobeerd het blauwe zo licht en subtiel mogelijk te houden omdat ik niet zo zeker wist of ik het wel mooi zou vinden bij mezelf. Het gekleurde lijntje onder mijn oog geeft het toch net wat extra's. Ik ben best tevreden eigenlijk! Vanaf nu zal ik wat vaker gaan experimenteren met blauw, en dan ook eens wat heftiger en donkerder bijvoorbeeld. Ik houd jullie op de hoogte!

Liefs, Jitske

P.S. Ik moet nog erg wennen aan mijn nieuwe camera. Ik vind de eerste foto van mijn oog veel te scherp ofzo, er is iets wat ik niet mooi vind! Vergeef me, ik moet nog even oefenen haha! Als iemand tips heeft zijn die altijd welkom!

1 opmerking:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...