zondag 29 september 2013

NYX Jumbo Eye Pencil Rust

Sinds ik dol ben op crème-oogschaduws uit een potje, wilde ik ook wel eens een crème-oogschaduwpotlood proberen. Meerdere merken hebben ze in hun assortiment, maar over de Jumbo Eye Pencils van NYX hoorde ik altijd goede verhalen. Hier ging ik dus naar op zoek!


Uiteindelijk vond ik ze bij de Douglas. Ik heb meerdere potloden geswatcht, maar de kleur Rust vond ik toch wel het allermooiste. Die nam ik dus mee! De Jumbo Eye Pencils kan je zowel gebruiken als oogschaduw of als oogpotlood. Zelf zou ik niet zo gauw zo'n creamy product gebruiken als oogpotlood, dus ik zocht de kleur daar niet op uit.


Ik denk dat dat maar goed is ook. Allereerst: de kleur en pigmentatie is echt prachtig. De naam Rust omschrijft hem perfect; roestbruin met een vleugje rood. Ook het aanbrengen is heel makkelijk: het is een kwestie van je oog inkleuren waar de de kleur wilt hebben. Maar deze oogschaduw is zo vettig, dat je echt een basis moet gebruiken wil je voorkomen dat hij in de lijntjes van je oog gaat trekken. Wanneer hij eenmaal blijft zitten is de kleur prachtig, maar als je hem ook maar een beetje wilt blenden, vervaagt de kleur heel snel (ook weer omdat het dus zo vettig is). Dit vind ik ontzettend jammer want ik vind hem zo mooi! Ook hoor ik veel verhalen over de witte kleur Milk die de perfecte basis zou zijn voor felle kleuren, maar dat kan ik me niet voorstellen als hij dezelfde substantie heeft als deze. Wellicht is die dus beter. 

 niet geblend - geblend

Toch gebruik ik hem wel, om een beetje kleur toe te voegen in het midden van mijn ooglid. Daar vind ik hem namelijk wel heel fijn voor. Ook wanneer je een zelfde soort kleur poederoogschaduw eroverheen aanbrengt, wordt deze een stuk intenser. Toch zou ik er niet zo snel nog een kopen, omdat hij gewoon niet zo goed blijft zitten als verwacht. Of misschien toch wel, om te kunnen vergelijken (hihi).

NYX Jumbo Eye Pencils zijn te koop hij de Douglas en verschillende online winkels. Ze kosten €5,03.

Liefs, Jitske

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...