vrijdag 20 september 2013

Maybelline Color Tattoo On and On Bronze, Pink Gold en Metallic Pomegranate

De Maybelline Color Tattoos bestaan al een tijdje, en toen ze voor het eerst in de winkels verkrijgbaar waren werden ze meteen enorm gehyped omdat ze simpelweg niet van hun plek zouden verdwijnen of verschuiven. Toen de Etos een paar maanden terug een 1+1 gratis actie had van Maybelline kon ik mijn nieuwsgierigheid niet meer bedwingen: ik kocht On and On Bronze.


Wat mij destijds over de streep trok waren de verhalen over de geweldige houdbaarheid van dit product zodat hij zowel als oogschaduw, maar ook als oogschaduwbasis kan worden gebruikt. Inmiddels kan ik niet meer zonder mijn Color Tattoos, of zonder crème-oogschaduw in het algemeen, want dankzij Maybelline draag ik elke dag als basis een Color Tattoo of andere creamy oogschaduwbasis.

Goed, terug naar On and On Bronze. Het is een prachtige neutrale bruine kleur, met een beetje gouden gloed erover. Hij glanst dan ook erg mooi, maar is zeker niet te aanwezig. Als oogschaduw kan je hem heel goed in kleur opbouwen; één laagje voor een licht bruin kleurtje over je ooglid, meerdere laagjes voor een meer intensere look. Ik draag hem vaak over mijn gehele ooglid, met niets anders dan een paar lagen mascara. Sneller en effectiever kan haast niet! Zo lijkt het 's ochtends als je haast hebt toch alsof je je best hebt gedaan om je ogen op te maken.
Ook als basis onder oogschaduw doet hij het perfect, want verschuiven, vervagen of creasen doet hij dus écht niet! Poederoogschaduws worden er een stuk intenser van, je ziet de kleur veel beter en ze blijven langer zitten.

Je begrijpt, na het succes van On and On Bronze kon ik het niet laten om nog meer kleuren te kopen. Opnieuw ging ik voor een veilig exemplaar, maar wel een met een kleurtje: Pink Gold. Deze Color Tattoo is lichtroze met wederom een goude glans of gloed. Je zou denken dat het daardoor een warm kleurtje is, maar ik vind juist het tegenovergestelde. Pink Gold is bij mij een koele roze kleur, waardoor ik hem niet goed vind staan bij warmere blushes, maar het maakt hem zeker niet minder mooi! Ook deze Color Tattoo gebruik ik regelmatig, hoewel hij wel iets minder goed blijft zitten dan On and On Bronze voor mijn gevoel.

On and On Bronze, Pink Gold, Metallic Pomegranate

Als laatste heb ik Metallic Pomegranate gekocht. Deze kleur vind ik moeilijk te omschrijven maar hij is een beetje donkerrood/paars/cranberry-achtig. Ik vind hem een beetje lijken op een NYX Jumbo Eye Pencil in Rust, dus je zou hem ook nog roestbruin/koper kunnen noemen. Kortom: een erg veelzijdige kleur, die ik nog niet veel gebruikt heb maar die ik wel heel erg mooi vind. Helaas is deze niet (meer) in Nederland verkrijgbaar. Ik kocht hem destijds bij de Big Bazar, die kopen wel eens make-up op uit het buitenland, waar ze deze kleur dus wel hebben. Sowieso hebben ze in Amerika (waar Maybelline vandaan komt) veel meer kleurtjes. Wil je deze bemachtigen zou ik eens een kijkje op Ebay.com nemen. Let er dan wel op dat de Amerikaanse Color Tattoos andere namen hebben dan dezelfde hier (On and On Bronze heet daar bijvoorbeeld Bad to the Bronze).

Maybelline Color Tattoos kosten €10,49. Daarvoor krijg je een flink potje waarmee je echt een hele tijd doet. Je kunt ze vinden in vrijwel elke drogist.

Liefs, Jitske

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...