dinsdag 24 september 2013

Hema Face Mask Dry/Sensitive Skin

Ik ben dol op maskertjes. Ik gebruik ze altijd wanneer ik in bad ga, en dat is zeker één à twee keer per week. Dat is echt even een relax-momentje voor mezelf: een lekkere schuim of olie in bad, tijdschrift en maskertje erbij en ontspan!
Omdat ik dus best vaak maskertjes gebruik, heb ik het liefst een lekkere tube thuis staan die ik wat vaker kan gebruiken. Ik houd wel van maskertjes uit van die zakjes - ik ken er zelfs een paar hele goede en lekkere -, maar een tube is toch handiger, minder geknoei en ook nog eens goedkoper.


De afgelopen tijd gebruik ik wekelijks dit masker van de Hema voor een droge en gevoelige huid. Mijn huid is niet echt gevoelig, maar vooral in de winter wel eens droog en ik ben van mening dat je je huid nooit genoeg kan voeden. Vandaar dus de keuze voor deze versie.
Het masker beloofd te verzachten en te kalmeren, wanneer je een dikke laag aanbrengt en het zo'n 10 minuten laat intrekken. Eigenwijs als ik ben laat ik mijn masker altijd gewoon zitten totdat ik uit bad ga, tenminste, als het niet zo'n masker is wat hard wordt. Dit masker wordt dus niet hard. Het heeft een lekkere dikke crème-structuur en smeert makkelijk uit. Ook ruikt hij heerlijk fris, ik kan het niet precies beschrijven maar het is echt een geur om bij te ontspannen.


Ik heb de ingrediëntenlijst even nagelopen, en dit masker bevat onder andere sheaboter en macadamia olie; heerlijk verzorgend dus! Dit voel je ook wanneer je het masker afgespoeld hebt. Er blijft een soort laagje nog op je huid liggen, niet echt vettig maar eerder alsof dat nog een paar uur na het afspoelen blijft verzorgen. Ook de siliconen zullen hier een beetje voor zorgen, maar daar heb ik zelf geen problemen mee. Mijn huid voelt soepel, zacht en gevoed aan na gebruik van dit masker. Ik gebruik zelfs geen nachtcrème meer als ik hem die avond gebruikt heb!

Dit gezichtsmasker is verkrijgbaar bij de Hema, voor rond de €2,50. Hiervoor krijg je 100 ml product. Ik heb hem inmiddels al drie of vier keer gebruikt, en er is nog geen kwart uit. Kun je nagaan hoe vaak je ermee kunt doen!

Liefs, Jitske

2 opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...