zondag 29 september 2013

Formula 10.0.6 Pores Be Pure Skin Clarifying Mud Mask

Modder- of kleimaskers zijn ideaal om je gezicht grondig mee te reinigen. De klei zuigt als het ware de viezigheid uit je gezicht op. Ik testte het moddermasker van Formula 10.0.6, met aardbei en duizendblad. Duizendblad werkt ontstekingremmend, ontspannend en het bevat salicylzuur (wat erg goed is tegen acne). Ook aardbeien bevatten salicylzuur en zitten bomvol met anti-oxidanten. Klinkt goed dus!


Het masker belooft vuil te verwijderen, onzuiverheden tegen te gaan en je huid een oppepper te geven. Je moet hem aanbrengen op een droge huid en vervolgens tien tot vijftien minuten laten zitten. Het is een masker die hard wordt, daar houd ik van! Ook wordt er op de achterkant gewaarschuwd dat je huid een beetje kan gaan tintelen en prikken, maar dat dit erbij hoort.


Wanneer je het masker opbrengt komt de aarbeiengeur je gelijk tegemoet, het is een lekker en subtiel geurtje. De substantie is dik en een beetje roze/lila, ook de verpakking is knalroze dus dit ziet er allemaal al heel leuk uit. Je moet een dun laagje aanbrengen en vervolgens dus een kwartiertje laten zitten. Hij wordt erg hard, maar gaat niet vervelend aanvoelen. Van het prikken of tintelen heb ik dan ook niks gemerkt.


Na het afspoelen voelt je huid heerlijk zacht en vooral schoon! Zo schoon heeft mijn gezicht nog nooit aangevoeld na een masker! Ik heb echt het idee dat er een hoop vuil 'uit' mijn gezicht is gehaald. Ook voelt mijn huid totaal niet trekkerig aan na gebruik. Toch smeer ik erna nog een serum of crème op mijn gezicht, maar dit is absoluut niet noodzakelijk. Kortom: ik ben heel erg tevreden!

Het Formula 10.0.6 Pores Be Pure Skin Clarifying Mud Mask is te koop bij de Kruidvat en Trekpleister en kost €7,99 voor 100 ml.

Liefs, Jitske

2 opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...