woensdag 25 september 2013

Diadermine High Tolerance Reinigende Melk en Micellaire Tonic

In mijn wekelijkse rondje door de Kruidvat spotte ik een leuke aanbieding (die ik ook al had opgeslagen in mijn reclamefolder-app, zie mijn vorige post): 1 + 1 gratis op alle producten van Diadermine. Aangezien ik de laatste tijd veel goeds hoor over micellaire tonic besloot ik die mee te nemen, plus de bijbehorende reinigingsmelk.


Ik zal eerst even uitleggen wat micellaire tonic of water is. In micellair water zit een dermate hoge concentratie van reinigende stoffen dat ze clustertjes (micellen) worden. Deze micellen hechten vet en vuil aan zich. Het schijnt hierdoor dus ontzettend goed je make-up te verwijderen en je huid schoon te maken.

Goed, terug naar Diadermine. Hun micellaire tonic zit dus in de High Tolerance-lijn. Dit is wat ze er zelf over zeggen:
"High Tolerance is ontwikkeld om de meest gevoelige en reactieve huid te verzorgen. Het kalmeert en verlicht de geïrriteerde huid en ongemakkelijkheden zoals een trekkende- en rode huid. High Tolerance werkt met unieke ingrediënten, zoals bloesemwater, speciaal geselecteerd voor huidtolerantie en hydratatie. De formule is dermatologisch getest om de gevoelige en reactieve huid te verlichten, te beschermen en te voeden."


Als eerst gebruikte ik de reinigingsmelk. Deze ruikt een beetje chemisch naar bloemen, maar erg chemisch kan het niet zijn want er zitten geen parabenen, siliconen en parfum in. Dat zal het bloesemwater dus zijn. Erg storend is het trouwens niet. De substantie is aardig vloeibaar en smeert goed uit, wat ervoor zorgt dat je niet heel veel nodig hebt. Ik deed dit met mijn vingers, maar het kan ook met een watje. De melk is ook geschikt voor het verwijderen van oogmake-up, en dus wreef ik ook wat reinigingsmelk op mijn ogen. Van mijn gezichtsmake-up was na het afspoelen met water geen spoortje te bekennen, maar er zat helaas nog wel wat mascara op en onder mijn ogen.

Tijd voor de tonic. Deze deed ik eerst op een watje en ik ging eerst over mijn gezicht om vervolgens de rest van mijn oogmake-up te verwijderen. Er kwam nog een klein restje foundation op het watje terecht en ook de rest van mijn mascara was verdwenen. Hij komt zijn beloftes dus na, maar ik moet zeggen dat ik niet veel verschil merk met een 'normale' tonic.

Kortom: in combinatie doen deze twee producten van Diadermine hun werk goed. Na de tonic voelt mijn huid wel een beetje trekkerig aan, maar dat is zo opgelost met wat serum of nachtcrème. Dat trekkerige is niet heel fijn natuurlijk, maar het geeft mij wel altijd het gevoel dat mijn gezicht echt schoon is. Nu heb ik geen gevoelige huid, dus voor degenen die dat wel hebben is dit misschien wel een punt waarop ze deze tonic zouden skippen. Of je zou de dag- en nachtcrèmes uit de High Tolerance-lijn erbij moeten gebruiken. Over het algemeen ben ik erg tevreden.

De High Tolerance Reinigende Melk en Micellaire Tonic zijn te koop bij de drogist, en kosten rond de €5,30 per stuk (dit verschilt een beetje per drogisterij). Je krijgt hiervoor een flacon van 200 ml.

Liefs, Jitske

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...